#VUOSIHILJAISUUTTA

Tänään 12.3.2021 tulee kuluneeksi vuosi siitä, kun Suomen hallitus suositteli tiedotustilaisuudessaan, että yli 500 hengen yleisötilaisuudet kielletään covid-19 -viruksen aiheuttaman maailmanlaajuisen epidemian hillitsemiseksi. Vuosipäivän kunniaksi LiveFIN ry lanseerasi kampanjan #VuosiHiljaisuutta, joka piti minuutin mittaisen hiljaisen hetken hakeakseen huomiota koronakriisin keskellä pahasti kärsineelle musiikkialalle. Kampanjaan osallistui mm. 13 kotimaista radiokanavaa, jotka hiljensivät lähetyksensä minuutin ajaksi klo 14.05.

Virtuaaliset Föritanssit olivat Kalkki Oy:n virtuaaliloikka
Supersuosion saavuttanut Virtuaaliset Föritanssit oli Kalkin digiloikka koronakeväänä 2020.

Vuosi on kaikin puolin ollutkin poikkeuksellinen ja vetää hiljaiseksi ilman hiljaista hetkeäkin. #VuosiHiljaisuutta -kampanja on tärkeä ja kerää varmasti parhaiten huomiota sosiaalisessa mediassa postatuilla kuvilla, hashtageillä ja viesteillä meiltä lukuisilta alan toimijoilta. Muuten minuutti hiljaisuutta tässä ajassa, jossa yhteiskunnassa on paljon toimijoita, joihin korona ei juurikaan vaikuta, voi jäädä aika lailla huomiotta. Siksi on tärkeää siirtää fokus ennen kaikkea tulevaan. Rajoitustoimet toivon mukaan tepsivät, rokotukset edistyvät ja kesä ja auringonvalo vaikuttavat meille suotuisalla tavalla viruksen käyttäytymiseen. Katseet kääntyvät jo tulevaan kesään!

Tapahtuma-alan luovuus kannattaa hyödyntää myös kriisiaikoina

Tapahtuma-ala on tehnyt valtavan digiloikan kuluneen vuoden aikana. Ohjelmapalvelut ja tapahtumajärjestäminen on pitkälle teknologialähtöinen toimiala, ja tätä valmiutta on ollut mielekästä ja helppoa hyödyntää uusiin digitaalisiin palveluihin. Esiintymiset siirtyivät nettiin ja striimeiksi. Videoiden, erilaisten virtuaalilähetysten ja uutisklippien merkitys päivittäisessä viestinnässä kasvaa. Kaikkeen tähän tapahtuma-alan hiljaisella liekillä palava potentiaali ja osaaminen on arvokasta pääomaa. Hienosti tätä summaa Ohjelmakaupan Totte Westerlund yrityksen Facebook-sivulla.

Viimeisin täyssulku yleisötapahtumille on jatkunut jo viime vuoden marraskuusta eikä loppua näy. Tässä tilanteessa tarvitaan luovuutta, jota alallamme lähtökohtaisesti riittää. Ongelmaksi muodostuu helposti se, että toimintaa on vaikea luoda kannattavaksi, koska tarjoamamme palvelut on vaikea brändätä elintärkeiksi. Voimme mielessämme kuvitella maailman ilman musiikkia, ja olisihan se aika yksitotinen, viihteetön ja kuivakka, mutta kun internet on pullollaan ilmaista käyttömusiikkia, ei tällainen mielikuviemme dystopia ole koskaan mahdollista realisoitua. Silti mikään milloinkaan ei tule korvaamaan kulttuuria yhteisöllisesti ihmiseltä ihmiselle muiden ihmisten kanssa koettuna elämyksenä.

MeLammelta lähikeikalla Vaakahuoneen Paviljongilla heinäkuussa 2020
MeLammelat Vaakahuoneella heinäkuussa 2020. Kuva: Antti Kevätlahti

Viesti perille digitaalisilla palveluratkaisuilla

Kalkki Oy vastaa myös tilanteen synnyttämään haasteeseen. Meidän tarjoamista työkaluista voit lukea lisää digitaalisia palveluitamme esitteleviltä sivuilta. Kuntavaalit on yksi merkittävä foorumi, jossa ihmiseltä toiselle välitettävien tärkeiden viestien tarve tiivistyy. Ammattimaiset esiintyjämme ja kuvausryhmämme ovat käytettävissä sujuvoittamaan kaikenlaisten viestin välittämistä. Tärkeinkin asiapitoinen viestinvaihto saa kuulijat virittymään aivan toiselle levelille, kun siihen luo sopivat puitteet ja vastapainona on myös taide- tai viihdetarjontaa.

Loppukevennykseksi kerromme, että viimekeväiset huippusuosion saavuttaneet Virtuaaliset föritanssit tulevat taas! LoveTurku -sivustolla nähtävät vanhanajan tanssikeikat palaavat virtuaalilähetyksinä kaupunkilautta Förin kannelle. Parhaimmillaan interaktiiviset virtuaalilähetykset artistivieraineen keräsivät viime keväänä kymmeniä tuhansia katseluja. Tapahtuma on myös potentiaalinen paikka tuoda itsesi tai yrityksesi esiin. Ota yhteyttä Kalkkiin, niin etsitään sinulle sopiva mainospaikka lähetyksessä.

Tuotantoyhtiö Kalkki Oy: kalkkioy.info@gmail.com / 0400 824 518

Virtuaaliset Föritanssit 24.4.2020

12.3.2021

Mezzosopraano Essi Luttinen on Kalkin väsymätön markkinointiviestittäjä.

Kalkin parhaaksi työntekijäksikin nimetty Essi Luttinen on yrityksen väsymätön markkinointiviestijä. Monet muistavat Essin myös erilaisilta estradeilta, mutta Kalkki Oy:n työntekijänä hänen toimenkuvansa laajenee sivuston ylläpitoon, myyntiin, asiakaspalveluun ja graafisiin ilmeisiin.